Inspiráció, avagy sikertörténet az innomine tanácsadásával
2025.01.30. – 4 min read
Ebben a blogcikkben tanácsadásunk által egy munkavédelmi szolgáltatások területén működő vállalkozás sikeres digitális transzformációjának elősegítését mutatjuk be.
A vállalat célja, hogy munkavédelemhez kapcsolódó szakértői tevékenységükkel, vizsgálatokkal, tanúsításokkal, tanácsadással, valamint oktatással biztonságos munkakörnyezetet teremtsenek és biztosítsanak megbízóik munkavállalói számára.
A cég műszaki szakértői egyfelől segítik az ügyfeleiket az emelőgépek, targoncák, személyemelők és daruk időszakos felülvizsgálatában, valamint az üzembe helyezéshez szükséges akkreditált megfelelőségi vizsgálatok elvégzésében. Másfelől az EU-ban bejelentett tanúsító szervezetként vállalják egyéni védőeszközök EU-típusvizsgálatát és tanúsítását is.
A projekt célja
A projekt célja a vállalati működés hatékonyságának javítása, a cégen belüli részlegek közötti, valamint a megbízókkal (vevőkkel) való együttműködés jobb összehangolása. Ezen felül fontos cél a folyamatok átláthatóbbá tétele, amely magában foglalja a tényleges eseményekről szóló visszacsatolások biztosítását. További cél a vizsgálatok tervezhetőségének minőségbeli javítása, megbízható előrejelzések készítése, valamint a vevői igények változásaihoz való rugalmas alkalmazkodás és a vevői elégedettség növelése. Szintén lényeges a dokumentumkezelés hatékonyságának javítása, valamint a cég jövedelmezőségének és versenyképességének fokozása.
A probléma
A cég vezetésében megfogalmazódott az igény arra, hogy az adattudatosság, a hatékony adatgazdálkodás és a működés racionalizálása jegyében a jelenlegi feladatok, folyamatok támogatására a cégnél használt 7 különböző informatikai megoldás – melyben külön-külön, egymással adatkapcsolatban nem álló adatok szerepelnek – összehangolása, integrációja megtörténjen. A projekt kezdetén a cég összesített digitális érettségi szintje jelentősen elmaradt a benchmark alapjául vett – a szolgáltatási területen működő – átlagos, a hazai KKV-kra jellemző értéktől.
A szolgáltatás tartalma
A dokumentumok elemzése, a működő rendszerek áttekintése és a rendszeres konzultációk eredményeként az innomine által kidolgozott módszertan segítségével felmértük a folyamatokat és a működést azok digitalizáltsága és digitalizálhatósága szempontjából. Megvizsgáltuk az intelligens, integrált vállalatirányítási rendszer, illetve annak egyes elemeinek működési feltételeit. Javaslatokat fogalmaztunk meg a jelenleg is működő, meglévő (egymástól elkülönült) rendszerek lehetséges integrációjára, az új, releváns – a vállalati működés hatékonyságát és eredményességét lényegesen javító – fejlesztésekre.
Elért eredmények
A tanácsadás pozitív eredménye, hogy a cég vezetőivel közösen áttekintettük a vállalat belső folyamatait és egyértelművé váltak a vezetés számára azok problémák, amelyek megoldásokat kívánnak:
- a különböző feladatok kezelésére fejlesztett korábbi megoldások korlátai, továbbfejlesztési lehetőségeik nehézségei,
- ezen rendszerek közötti kommunikáció hiánya,
- egységes adatbázis és adatbázis kezelés hiányosságai,
- a vezetői döntésekhez szükséges információk kinyerésének nehézségei,
A tanácsadás keretében javaslatokat fogalmaztunk meg mind a fejlesztés módszertanát, mind pedig annak tartalmi elemeit illetően is az ERP kiválasztásának szempontjai, az önköltség számítás és jövedelmezőség, a BI rendszerek esetleges alkalmazásának lehetőségei, a projekttervezés, folyamatszervezés, kapacitástervezés informatikai támogatására.
Elsőkörben azonosításra került egy új, a cég műszaki szakértőit, vizsgálóit támogató alkalmazás és portál kivitelezésének igénye, mely a tanácsadási folyamatot követően jelenleg egy szoftverfejlesztő cég, a Microsoft Power Platform keretrendszer segítségével folyamatban van.
A GINOP Plusz 2.1.3-24 “KKV-k innovációs képességének támogatása” pályázat benyújtási szakaszainak határideje módosult!
2. szakasz: 2025. április 08. – 2025. április 22.
3. szakasz: 2025. szeptember 09. – 2025. szeptember 23.
Az innomine minősített MGFÜ – korábban IFKA – tanácsadóként vállalja a kötelező átvilágítási feladatok elvégzését, valamint biztosítjuk az elszámolható innovációs tanácsadást is.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, mi segítünk a következő lépésben!
legfrissebb Híreink
csak egy kattintásra
A legújabb innovációval, digitalizációval és finanszírozással kapcsolatos hírek.
Tarts velünk, formáljuk együtt a jövőnket.
Startup Finanszírozás
2025.04.29. - 4 min readAz európai startup ökoszisztéma dinamikusan fejlődik, jelenleg kb. 100 000 aktív startup tartozhat bele, főként a jelentős technológiai központokban, mint például London vagy Berlin. A hazai startup-ok számában is növekvő tendencia figyelhető...
Finanszírozási lehetőségek KKV-k számára
2025.02.13. - 4 min readA 2025-ös év kiváló lehetőségeket kínál a kkv-k számára, hogy kihasználják az Európai Unió és a magyar állam által biztosított támogatási forrásokat, amelyek a vállalkozások digitalizációs fejlesztését szolgálják. Ezek a programok számos...
Vállalkozó Nők Világnapja: Inspiráció és Fejlődés
2024.11.22. - 3 min readNovember 19-én kollégáink a Budapesti Gazdasági Egyetemen jártak, ahol a Vállalkozó Nők Világnapja alkalmából szervezett eseményen vettek részt. Az esemény kiváló alkalmat teremtett arra, hogy elméleti és gyakorlati perspektívából is vizsgáljuk...
Kapcsolat
(+36) 30 198 2838
1031 Budapest, Záhony utca 7 (Graphisoft Park)